تلویزیون سامسونگ cu7000

بررسی قیمت خرید و مشخصات تلویزیون سامسونگ cu7000

ما اخیراً شروع به بررسی بسیاری از نسخه‌های جدید سامسونگ کرده‌ایم و از سوی دیگر، امروز در بررسی سامسونگ CU7000 ما به پایین‌ترین نردبان عملکرد می‌پریم و مقرون‌به‌صرفه‌ترین تلویزیون 4K UHD شرکت سامسونگ  را که برای امسال عرضه کرده‌اند،بررسی می‌کنیم.

این مدل در سایزهای 43 اینچ ,50 اینچ ,55 اینچ ,58 اینچ ,65 اینچ ,70 اینچ ,75 اینچ و 85 اینچ به بازار عرضه شده است و برای قیمت روی سایزها کلیک کنید.

 

قیمت و خرید تلویزیون سامسونگ cu7000

CU7000 متعلق به سری Crystal مقرون به صرفه سامسونگ است. حتی با ورود QD-OLED، سازنده کره ای تصمیم گرفت تلویزیون های کریستال را به عنوان یک راه حل فوق العاده ارزان برای کسانی که به دنبال یک تلویزیون بسیار کم هزینه برای انجام کار هستند، نگه دارد. و نگه داشتن این سریال برای چندین سال نشان می دهد که این مجموعه هنوز هم قدرت جدی در بازار پشت خود دارد.

CU7000 با بسیاری از تلویزیون های کریستال دیگر قبل از خود تفاوت چندانی ندارد. چیزی که ما دریافت می کنیم یک سیستم نور LED Edge با پنل VA و فرکانس 60 هرتز است. برای پردازش، پردازنده کریستال 4K را پیدا می کنیم در حالی که برای صدا OTS Lite سامسونگ وجود دارد. این تلویزیون از HDR10 و در نهایت تایزن جدید 2023، اما با قابلیت های کاهش یافته، پشتیبانی می کند. تلویزیون تنها به HDMI 2.0 محدود شده است در حالی که طراحی باریک خود و One Remote جدید را حفظ کرده است.

CU7000 جایگزین AU7000 2021 می شود زیرا سال گذشته BU7000 وجود نداشت. متأسفانه از آنجایی که ما آن یکی را آزمایش نکردیم، نمی‌توانیم مقایسه مستقیمی بین این دو انجام دهیم. اما از آنجایی که ما AU8000 2021 را آزمایش کردیم، باید به برخی از مراجع نگاه کنیم. آیا سامسونگ در جدیدترین سری مقرون به صرفه خود چیزی را بهبود بخشیده است یا ما مشابه سال های قبل هستیم؟ بیایید تحلیل خود را شروع کنیم تا متوجه شویم.

طراحی دیزاین

 مثل همیشه با طراحی شروع می کنیم. CU7000 که یک واحد کم هزینه است با طراحی نسبتاً ساده اما در عین حال مؤثر ارائه می شود. در مقایسه با تلویزیون‌های کریستالی قبلی که آزمایش کرده بودیم متفاوت است، اما تفاوت‌ها مثل همیشه ظریف هستند.

اندازه گیری ها

این تلویزیون از طراحی ظاهری باریک سامسونگ استفاده می کند که به اندازه کافی برای رده قیمتی خود خوب به نظر می رسد. ممکن است به اندازه نسخه‌های Neo QLED یا QD-OLED آنها باریک نباشد، اما صادقانه بگویم که نمی‌تواند با آنها مقایسه شود. در مورد این مورد، ما پنل را 2.2 اینچ (5.6 سانتی متر) اندازه گرفتیم. این ضخامت کم و بیش همان چیزی است که باید انتظار داشته باشید.

در مورد حاشیه‌های سیاه آن، اینها همان مواردی هستند که در بررسی QN90C خود اندازه‌گیری کردیم. آنها به اندازه کافی نازک هستند و هنگام نگاه کردن به صفحه نمایش اذیت نمی شوید.

دیزاین و حاشیه تلویزیون سامسونگ cu7000 سال 2023

نمای پشتی تلویزیون cu7000

قسمت پشتی نیز با اکثر تلویزیون های سامسونگ که قبلا دیده بودیم متفاوت است. به عنوان یک سامسونگ، ما به طور طبیعی یک پنل پشتی پلاستیکی با ظاهری برس خورده بر روی آن داریم. همه پورت ها در کنار هم در یک ورودی قرار می گیرند که در سمت چپ قرار دارد و همه به یک طرف نگاه می کنند. به این ترتیب اگر آن را روی دیوار داشته باشید، می توانید راحت تر به آنها دسترسی پیدا کنید.

این یکی از موارد نادری است که در آن پورت برق درست بالای بقیه کانکتورها قرار گرفته است. معمولاً پورت برق در طرف دیگر قرار می گیرد، بنابراین تغییری است که انتظارش را نداشتیم.

در قسمت پایینی پانل شیارهای مخصوصی می گیریم تا کابل های شما را قرار داده و از طریق پایه های پایه نیمکتی عبور دهید. هیچ سیستم مدیریت کابل قابل توجه دیگری وجود ندارد. سوراخ های نصب دیواری VESA تنها عنصر دیگری است که در پشت قابل مشاهده است.

نمای پشتی تلویزیون cu7000

 

پایه تلویزیون سامسونگ cu7000

در مورد پایه، این طرح استاندارد از نوع نیمکتی است که در بسیاری از نسخه های کم هزینه شاهد آن هستیم. پایه‌ها به پایین تلویزیون سر می‌خورند و نیازی به پیچ ندارند که عالی و بدون دردسر است. این پایه نیمکتی مطمئناً تلویزیون را کمی پایدارتر نگه می دارد، اما از طرف دیگر به سطح بزرگتری برای ایستادن نیاز دارد.

پایه ها از پلاستیک ساخته شده اند که قابل انتظار بود و می توانید از گیره های مخصوص در پشت برای دور کردن کابل ها از تلویزیون استفاده کنید.

در مورد فاصله پایه، ما آن را حدود 3.2 اینچ اندازه‌گیری کردیم که برای اکثر نوارهای صوتی موجود بیش از اندازه کافی است. اما هنوز چند مدل وجود دارند که ممکن است در محل قرارگیری مشکل داشته باشند. بنابراین مطمئن شوید که از قبل اندازه گیری کنید تا مطمئن باشید.

پایه تلویزیون سامسونگ cu7000

ریموت کنترل تلویزیون سامسونگ cu7000  مدل 2023

در مورد کنترل از راه دور، کنترلی که با CU7000 دریافت می کنید، همان کنترلی است که در برخی از تلویزیون های کریستال 2021 یافتیم. از آنجایی که این تلویزیون فاقد عملکردهای خاصی است، نمی تواند دقیقاً از همان ریموت کنترلی که در برخی از مدل های سطح بالاتر یافتیم استفاده کند.

طراحی آن همانند نسخه 2021 با ظاهری پریمیوم است، اما از سوی دیگر این نسخه فاقد کنترل صوتی و میکروفون است. همچنین به جای باتری قابل شارژ با پنل خورشیدی که در برخی واحدهای دیگر می‌یابیم، از باتری‌های یکبار مصرف استفاده می‌کند.

 

از نظر عملکرد چیز زیادی برای گفتن وجود ندارد. این همان One Remote است که ما سال هاست به آن عادت کرده ایم. بله، تنوع زیادی از آن وجود دارد، اما اساساً این همان ریموت است. چند تفاوت در طراحی یا چند دکمه مختلف تغییر قابل توجهی ایجاد نمی کند.

به طور کلی CU7000 نسبت به قیمتش کیفیت مناسبی دارد. این شما را شگفت زده نمی کند، اما مطمئناً ناامید هم نمی شوید.

ریموت کنترل تلویزیون سامسونگ cu7000  مدل 2023

فناوری پردازشگر کیفیت ویدیو استفاده شده در cu7000

وقتی نوبت به پردازش می رسد، سری کریستال همچنان از پردازنده کریستال 4K استفاده می کند. ما نمی دانیم که آیا این دقیقا همان پردازنده سال های گذشته سامسونگ است که هرگز جزئیات زیادی در مورد این تراشه ها ارائه نمی دهد یا خیر. اما با نگاهی به قابلیت های آن، تقریباً مطمئن هستیم که همان است.

Crystal Processor 4K فاقد قابلیت‌های هوش مصنوعی است که در پردازنده‌های سطح بالاتر می‌بینیم و در عوض به عملکرد بسیار ابتدایی متکی است. این هنوز یک تراشه مناسب است اما بدون زنگ و سوت برادران گران قیمت ترش.

پردازنده تلویزیون cu7000

 

 

رزولوشن و ارتقا کیفیت تصویر

 

برای آزمایش قابلیت‌های افزایش مقیاس آن، چند فیلم مختلف را با وضوح و کیفیت مختلف پخش می‌کنیم. از جمله این موارد می توان به ویدئوهای جریان فشرده با کیفیت پایین، دی وی دی های 480p، برخی از محتوای 720p و البته برخی با وضوح 1080p اشاره کرد.

ما نتوانستیم هیچ رفتار غیرعادی را ببینیم و همه چیز به خوبی به 4K ارتقا یافته است. بنابراین تلویزیون از این نظر خیلی خوب عمل کرد.

 

پردازش صدا

 

بدیهی است که با پردازنده کریستال ما کاهش هایی را در ویژگی های صوتی در مقایسه با نسخه های گران تر مشاهده می کنیم. در حالی که سیستم صوتی OTS Lite را به همراه Q-Symphony می‌یابیم، یک بار دیگر صدای تطبیقی را دریافت می‌کنیم. اما بیشتر در مورد اینها کمی پایین تر در بخش اختصاصی آنها.

 

تکنولوژی نور استفاده شده

وقتی نوبت به سیستم نور پس‌زمینه‌اش می‌رسد، سری کریستال همیشه انتهای کوتاهی را به دست می‌آورد. این بدان معنی است که از سیستم Edge LED بدون کم نور محلی استفاده می کند. اکنون برای کسانی که نمی دانند سیستم Edge LED چیست، تلویزیون از LED استفاده می کند که معمولاً در بالا و پایین پنل قرار دارند تا پیکسل های صفحه نمایش را روشن کنند.

این دارای برخی از معایب آشکار است. یکی از آنها این است که وقتی یک پس زمینه بسیار تاریک و یک شی کوچک روشن در جلو دارید، نوارهای روشن روی صفحه ظاهر می شوند. این بدیهی است که کیفیت کلی تصویر را کاهش می دهد.

تکنولوژی نور استفاده شده در تلویزیون سامسونگ cu7000

 

مشکل دیگر این است که کنترل نور و دقت بسیار پایین تر است. این بر کیفیت تصویر نهایی تأثیر منفی می گذارد. از آنجایی که کم نور محلی وجود ندارد، تلویزیون نمی تواند روشنایی مناطق جداگانه را تنظیم کند. این می تواند منجر به یک تصویر بسیار شسته شده شود، زمانی که محتوا در صحنه های خاص، هایلایت های بسیار روشن را درخواست می کند.

مزایای بارز این سیستم این است که به دلیل هزینه کمتر می توان از آن در مدل های ارزان تر استفاده کرد. همچنین ضخامت کلی تلویزیون های LED Edge معمولا کمتر از تلویزیون های دارای سیستم FALD است. این آنها را برای نصب روی دیوار ایده آل می کند.

تعداد مناطق کم نور

از آنجایی که تلویزیون از سیستم Edge LED استفاده می‌کند، بدون تیرگی موضعی، هیچ منطقه LED در پشت پانل وجود ندارد تا به صورت جداگانه روشن شود.

شکوفایی و انتقال مناطق

و این بدان معنی است که هیچ انتقال منطقه ای وجود ندارد. هنگامی که یک برجسته قابل مشاهده است، تلویزیون نمی تواند مناطق خاصی از صفحه را روشن کند.

عدم تیرگی موضعی به این معنی است که هیچ شکوفایی آشکاری وجود ندارد که اکثر سیستم‌های FALD و mini LED با آن مواجه هستند. اما از سوی دیگر، در صحنه‌های مشابه، کل صفحه‌نمایش احساس می‌شود که کاملاً خشک شده و ایده‌آل نیست.

روشنایی / کنتراست

در ادامه به بررسی روشنایی دستگاه خواهیم پرداخت. از نظر تنظیمات، ما از حالت معمول مانند اکثر مدل های سامسونگ استفاده کردیم. ما از حالت فیلم و رنگ گرم 2 به همراه روشنایی روی زیاد استفاده کردیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات کاربران

0 نظر


عنوان نظر شما (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)


کارشناس امین زاده در واتساپ کارشناس اعتماد در واتساپ کارشناس ملکی در واتساپ ارتباط با ما در تلگرام ارتباط با ما در اینستاگرام ارتباط با ما در توییتر ارتباط با ما در فیسبوک ارتباط با ما در لینکدین تماس با کارشناس امین زاده