بررسی تلویزیون ال جی uq8000

قیمت ، خرید و مشخصات تلویزیون ال جی uq8000

 

 

دنیای تلویزیون مانند اقیانوسی بی انتها و بی پایان است که هر ساله وسیع تر و بزرگ تر میشود، اگر بخواهید همه ی محصولات برند های برتر را بررسی کنید، ماه ها و حتی شاید سال ها طول بکشد، پس شما لازم نیست همه را بررسی کنید و یا هزینه زیادی پرداخت کنید، بلکه میتوانید نیازهای خود را اولویت بندی و در نهایت تلویزیونی عالی و با کیفیت متناسب با بودجه و نیاز خود بخرید.

تلویزیون ال جی uq8000 یک نمایشگر 4k با فناوری ال ای دی و یک محصول هوشمند است که یکی از بهترین گزینه های میان رده است که میتوانید با قیمت بسیار مناسب و با توجه به ارزش پول ملی میتوان گفت ارزان قیمت آن را در منزل و محل کار خود داشته باشید..

تنها دلیل ارزان بودن این تلویزیون که اتفاقا بدور از تکنولوژی و فناوری های تصویری جدید و بروز هم نیست و از سطح کیفیت 4K با پردازنده اختصاصی α5 Gen 5 AI Processor 4K بهره می برد که بستری مناسب برای ارائه و نمایش سطوح عالی از تصاویر فراهم ساخته اند اینست که اولا قابلیت گیمینگ حرفه ای ندارد و ثانیا رفرش ریت پایین و نامناسبی برای صحنه های اکشن دارد.

این تلویزیون با داشتن ویژگی‌های برتر و عملکرد خوب، توانسته است جایگاهی عالی را در بازار تلویزیون های هوشمند پرطرفدار امروزی پیدا کند.

به دلیل دارا بودن سیستم عامل webOS شما میتونید با سرعتی بالا و مثل آب خوردن به اینترنت متصل و از ویدیو، سریال و برنامه های تلویزیونی مورد علاقه خود یا مسابقات ورزشی لذت ببرید. این تلویزیون دارای پردازشگر α5 Gen5 AI است که به وسیله هوش مصنوعی، تصاویر را بسیار با کیفیت و رنگ های زیبا را به نمایش میگذارد.

علاوه بر این، ویژگی‌های هوشمند مانند AI Sound  و  AI ThinQ، تجربه‌ی بینندگان را بهبود می بخشند و به کاربران این امکان را می دهند که تلویزیون را به بهترین شکل ممکن تنظیم کنند. از جمله ویژگی های هوشمند تلویزیون می توان به قابلیت Sport Alert اشاره داشت که اطلاعات کامل از برنامه های ورزشی را برای بینندگان مهیا می سازد.

 

کیفیت تصویر تلویزیون ال جی uq8000

همانطور که پیش تر توضیح دادیم کیفیت این تلویزیون 4K و یک مدل عالی و با کیفیت از سری UQ با وضوح تصویر بسیار عالی است و البته میان رده به حساب می آید. پردازشگر تصویر این محصول از نوع آلفا 5 نسل 5 بوده که یک تحلیل بسیار هوشمندانه از محتواهای ویدیویی و تصویری را اجرا میکند.

از ویژگی‌های خوب و مثبت تلویزیون ال جی uq8000، دارا بودن HDR10 Pro و HLG Pro است. این ویژگی‌ها به کاربران این امکان را می دهند که تصاویر با رنگ‌های زیبا و شفافیت بالا را با تفاوت‌های رنگی بیشتر و تاریکی های عمیق‌تر تجربه کنند. همچنین، این تلویزیون دارای تکنولوژی Ultra Luminance Pro است که با افزایش روشنایی تصاویر، تجربه‌ی بینندگان را بهبود می بخشد. 

 

یکی از ویژگی های دیگر که به این تلویزیون برتری داده است، زاویه دید وسیع آن است که از یک پنل IPS با فناوری LED و نرخ نوسازی 60 هرتز بهره می برد؛ این پنل از پیشرفت قابل توجه ای به نسبت پنل VA برخوردار است و وضوح و دقت رنگ بیشتری ارائه می دهد.

نمایشگر uq8000 علاوه بر زاویه دید گسترده اش، محتوا را در سطح کیفیت فورکی نمایش می دهد که رزولوشن تصاویر در آن به 3840×2160 پیکسل می رسد.

برتری دیگری که در این نمایشگر ال جی دیده می شود، روکش نیمه براقی است که بر روی پنل صفحه نمایش کشیده شده است؛ به عبارتی از خاصیت reflections بهره می برد که تا حد زیادی از انعکاس نور صفحه جلوگیری به عمل می آورد تا هنگام تماشا تصاویر هیچ هاله ای بر روی صفحه پنل تلویزیون قرار نگیرد.

تلویزیون ال جی UQ8000

کیفیت صدای تلویزیون ال جی uq8000

تلویزیون ال جی uq8000 دارای بلندگوهای داخلی 2 کاناله با توان خروجی 20 وات است که با تکنولوژی  AI Sound، صدای  بسیار با کیفیتی را به اجرا می گذارد. این تکنولوژی با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند، صدای تلویزیون را به بهترین شکل ممکن به شنوندگان منتقل می کند و برای کاربران تجربه‌ی صوتی بهتری را به ارمغان می آورد. همچنین، این تلویزیون دارای ویژگی AI Acoustic Tuning  است که با استفاده از هوش مصنوعی، صدای تلویزیون را با توجه به محیط اطراف به بهترین حالت تنظیم می کند.

این نمایشگر دارای قابلیت ThinQ AI است که به شما این امکان را می دهد تا با استفاده از صدای خود، تلویزیون را کنترل کنید و به آسانی به اینترنت متصل شوید. همچنین، این قابلیت این امکان را به شما می دهد تا با استفاده از صدای خود، اطلاعات مختلف را جستجو کنید و دستورات صوتی را برای تلویزیون ارسال کنید.

 

طراحی تلویزیون ال جی uq8000

قطعا با نگاه کردن به این تلویزیون به این نکته مهم پی می برید و متوجه خواهید شد، قرار دادن آن در هر محیطی دکوراسیون تان را به بهترین شیوه بهبود می بخشد و فضایی زیبا و دلنشین را به وجود می آورد.

دور تا دور تلویزیون اندکی حاشیه دیده می شود که تنها ضخامتی چند میلی متری دارند و اگر خوب دقت نکنید صفحه را کاملا بدون حاشیه میبینید.

 این لبه های باریک از 3 طرف ضخامت کمی دارند ولی در قسمت پایینی و عریض تلویزیون کمی این ضخامت بیشتر شده و این نیز از ظرافت و زیبایی تلویزیون نمی کاهد و حالتی حفاظتی به پنل تلویزیون داده است.

برای نگه داشتن پایه تلویزیون از نوع پایه های دو شاخه استفاده شده که به خوبی تعادل کامل نمایشگر را حفظ می کنند. پایه ها نیز در قسمت عریض و در انتهای تلویزیون نصب شده اند و حالتی دو شاخه ای دارند که برای اینکه استحکام بیشتری داشته باشند از فلز ساخته شده اند. عرض پایه ها تقریبا به اندازه تلویزیون است، بنابراین با قرار دادن آن بر روی میز یا هر سطوح دیگری در راستای پهنا جایی نمی گیرند و بدون گرفتن کم‌ترین فضای ممکن جلوه ای زیبا و ساده ایجاد می کنند.

 

 

سایر ویژگی های تلویزیون ال جی uq8000

کنترل جادویی: تلویزیون  ال جی uq8000 دارای کنترل جادویی است که به شما این امکان را میدهد که به آسانی تلویزیون را کنترل کنید. این ریموت با استفاده از بلوتوث به تلویزیون متصل میشود و شما به راحتی میتوانید از بازی ها و برنامه های تلویزیونی مورد علاقه تان لذت ببرید.

 

قابلیت آلارم ورزشی: قابلیت Sports Alert یا همان آلارم ورزشی خودمان این امکان را به شما میدهد تا از مسابقات ورزشی موردعلاقه خود با خبر شوید یا از نتایج نهایی آنها آگاه شوید، این قابلیت شاید ساده به نظر برسد اما یک ویژگی بسیار عالی و کاربردیست که قطعا خیلی به کار آقایان می آید.

 

AI Brightness: این ویژگی با استفاده از هوش مصنوعی، روشنایی تصاویر را به بهترین شکل ممکن تنظیم می کند. با استفاده از سنسوری که در تلویزیون قرار دارد، این ویژگی به بهترین شکل ممکن، روشنایی تصاویر را تنظیم می کند و تجربه‌ی بینندگان را بهبود می بخشد.

 

نتیجه گیری نهایی

تلویزیون ال جی uq8000 جدیدترین عضو از تلویزیون های سری 8 ال جی است که با سایزهای متنوع در  2022 به بازار عرضه شد. با توجه به این که از هیچ تکنولوژی خاصی مانند صفحه نمایش های اولد و نانوسل بهره نمی برد، در نوع خود بی نظیر بوده و سطح نمایش عالی دارد. 

این تلویزیون به دلیل پشتیبانی از نرخ نوسازی 60 هرتز و فرمت های تصویری و متعدد HDR ، تاخیر ووردی کم می تواند به یک گزینه مناسب و ولی نه چندان ایده آل برای بازی های ویدیویی تبدیل شود. البته در محدوده ی قیمت اقتصادی و کم این تلویزیون، همین قدر امکانات و کارایی را می توانید از  این مدل تلویزیون انتظار داشته باشید که به تصورم نه تنها کافیست بلکه بسیار فراتر از انتظار نیز هست.

 

نظرات کاربران

0 نظر


عنوان نظر شما (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)


کارشناس امین زاده در واتساپ کارشناس اعتماد در واتساپ کارشناس ملکی در واتساپ ارتباط با ما در تلگرام ارتباط با ما در اینستاگرام ارتباط با ما در توییتر ارتباط با ما در فیسبوک ارتباط با ما در لینکدین تماس با کارشناس امین زاده