بررسی تلویزیون سامسونگ cu8000

نقد و بررسی تلویزیون سامسونگ CU8000

در اینجا به نقد و بررسی تلویزیون سامسونگ CU8000 خواهیم پرداخت که یکی از تلویزیون های  با کیفیت و ارزان قیمت 2023 سامسونگ است.سامسونگ این مدل را جایگزین مدل BU8000 کرده است که سال 2022 به بازار عرضه شد.سامسونگ این مدل جدید و 2023 را در سایزهای 85 اینچ، 75 اینچ،65 اینچ، 55 اینچ ، 50 اینچ و 43 اینچ به بازار عرضه کرده است که برای هر مکانی سایز مناسب را دارد.این تلویزیون برای تماشای هرگونه محتوای عالی است و مسلماً با آن تجربه تماشا متفاوت خواهید داشت.
تلویزیون سامسونگ cu8000 مجهز به پنل VA می باشد و از کنتراست بسیار خوبی برخوردار است.ا و برای تماشا در اتاق های تاریک عالی است.این تلویزیون دارای  پردازنده Crystal Processor 4K است که عملکرد خوبی دارد و تصاویر را با دقت بسیاری پردازش می کند و با  صدا و تصویر عالی به نمایش می گذارد.این نمایشگر دارای رفرش ریت 60 هرتز است و محتوای  4K 60 هرتزی را به خوبی نمایش می دهد.مدل CU8000 دارای خروجی صوتی 20 وات است و صدای قابل قبولی را ارائه می دهد.این نمایشگر دارای سیستم عامل تایزن است که نسخه 2023 می باشد و قابلیت های بسیار خوبی دارد.این تلویزیون از قابلیت های پیشرفته بازی پشتیبانی نمی کند اما با کنسول های 60 هرتز ا سازگار است و می توانید انها را بر روی این تلویزیون اجرا کنید.همچنین دارای چندین قابلیت و ویژگی است که انها نیز انجام بازی بر روی این تلویزیون را برایتان لذت بخش می کنند.

این خلاصه از تلویزیون سامسونگ CU8000 بود حالا در ادامه به بررسی دقیق آن خواهیم پرداخت شما را به طور کامل با آن اشنا می کنیم پس با ما همراه باشید.

برای خرید و مشاهده سایز های موجود تلویزیون سامسونگ CU8000 اینجا کلیک کنید


نقاط قوت محصول

رابط کاربری عالی
به خوبی محتوای وضوح پایین را ارتقاء می دهد.

نقاط ضعف محصول

فاقد تکنولوژی local dimming

روشنایی خوبی ندارد.

بررسی تلویزیون سامسونگ CU8000

طراحی تلویزیون سامسونگ CU8000

تلویزیون سامسونگ CU8000 سامسونگ طراحی شیک دارد و بسیار مخاطب پسند است.این تلویزیون حاشیه های بسیار نازکی دارد و این موجب شده بیننده کاملاً بر روی تصاویر متمرکز شود. دارای دو پایه تخت است که نزدیک به گوشه ها نصب می شوند و به خوبی از تلویزیون پشتیبانی می کنند.جنس پایه ها از پلاستیک است که استحکام خوبی دارند و می توانید بدون نگرانی تلویزیون را بر روی انها قرار دهید.این پایه ها قابل تنظیم هستند و شما می توانید ارتفاع انها را چند سانتی تغییر دهید و این برای مواقعی که از ساندبار استفاده می کنید عالی است زیرا می توانید به راحتی ساندبار را زیر تلویزیون قرار دهید.پشت تلویزیون از جنس پلاستیک با خطوطی افقی است.قسمت پایین پشت تلویزیون دارای شیارهای است که می توانید کابل ها را از انها عبور دهید و تا حدی از بهم ریختگی انها جلوگیری کنید.همچنین پشت پایه ها نیز گیره های کوچکی قرار دارند که انها نیز به مرتب بودن کابل ها کمک خواهند کرد.درگاههای ورودی این تلویزیون نیز در پشت آن قرار دارند که رو به کناره هستند اما باز در صورت نصب بر روی دیوار کمی دسترسی به انها مشکل است.

ضخامت حاشیه 0.9 سانتی متر

حداکثر ضخامت تلویزیون 2.8 سانتی متر است.

طراحی تلویزیون سامسونگ CU8000

کنتراست تلویزیون سامسونگ CU8000

این تلویزیون از نسبت کنتراست خوبی برخوردار است و رنگ مشکی عمیقی تولید می کند،بنابراین برای تماشا در اتاق تاریک عالی است.البته فاقد تکنولوژی  local dimming می باشد اما باز می تواند رنگ مشکی عمیقی تولید کند.همچنین عملکرد کنتراست هنگام انجام بازی نیز به همین شکل است و تفاوتی با حالت دیگر ندارد.

کنتراست تلویزیون سامسونگ CU8000


عملکرد SDR و HDR


تلویزیون سامسونگ CU8000 از روشنایی SDR  خوبی برخوردار است.روشنایی SDR شاید به قدری نباشد که با نورهای خیره کننده غلبه کند اما در اتاق با نور متوسط عملکرد خوبی دارد.همچنین در این عملکرد برای محتوای مختلف به همین شکل و این عالی است. این تلویزیون از لحاظ روشنایی HDR متأسفانه کمی ضعیف است ،بنابراین ممکن است محتوای HDR با جزئیات خوبی ارائه نشوند.روشنایی HDR در حالت بازی کمی بهتر از حالت خارج از بازی است اما باز هم خیلی خوب نیست.

عملکرد SDR و HDR در تلویزیون CU8000

حجم رنگی و طیف رنگی محصول

تلویزیون CU8000 از طیف رنگی بسیار خوبی برخوردار است و دارای فضایی رنگی  DCI-P3 است.این طیف رنگی خوب موجب شده که محتوای HDR با رنگ های پر جنب و جوش نمایش داده شوند.این تلویزیون دارای پوشش کافی از Rec گسترده تر است. توزیع توان طیفی این تلویزیون (SPD) تأیید می‌کند که از پوشش فسفری PFS استفاده می‌کند و این به این معنی است که طیف رنگی گسترده دارد.تلویزیون سامسونگ CU8000 علاوه بر طیف گسترده رنگی از حجم رنگی بسیار مناسبی نیز برخوردار است  به خصوص در فضای رنگی DCI-P3، که رایج ترین فضای رنگی برای محتوای HDR است.این تلویزیون رنگ های  تیره را خیلی خوب نمایش نمی دهد اما می تواند رنگ های روشن را به خوبی نمایش دهد.


عملکرد یکنواختی خاکستری و یکنواختی مشکی

این تلویزیون 2023 سامسونگ از یکنواختی خاکستری خوبی برخوردار است.اما در بعضی از جاها مانند کناره های صفحه نمایش کمی تیره تر از مرکز می باشد و این باعث شده تا حدی یکنواختی صفحه بهم بریزد.البته در صحنه های که تاریک ترند یکنواختی خیلی بیشتر است.

تلویزیون سامسونگ cu8000 از لحاظ یکنواختی مشکی نیز عملکرد خوبی دارد.البته در صحنه های مشکی کمی ابر وجود دارد که یکنواختی و کمی بهم ریخته است اما باز نسبت به خیلی از مدل های دیگر بهتر است.

عملکرد یکنواختی خاکستری و یکنواختی مشکی تلویزیون CU8000


زاویه دید و بازتاب نور

تلویزیون هوشمند سامسونگ cu8000 به دلیل برخورداری از پنل VA از لحاظ زاویه دید عملکرد خیلی خوبی ندارد.این تلویزیون از زاویه دید متوسط برخوردار است و با خارج شدن از مرکز از کیفیت تصاویر کاسته می شود،بنابراین برای نشیمن های با مبلمان گسترده نمی تواند گزینه خیلی خوبی باشد.


این تلویزیون از لحاظ بازتاب نیز عملکرد خوبی دارد و به اندازه ای روشن است که با نور های متوسط غلبه کند.اما متأسفانه از پس نورهای خیلی شدید بر نمی آید به همین دلیل تا جایی که می توانید آن را در معرض نورهای خیلی شدید و یا پنجره  قرار ندهید.

زاویه دید و بازتاب نور تلویزیون سامسونگ CU8000


فرمت های که این تلویزیون پشتیبانی می کند

تلویزیون سامسونگ CU8000 محتوای فورکی 480p را به خوبی نمایش می دهد.همچنین  محتوای منابعی مانند  DVD را  به خوبی و بدون هیچ مشکلی ارتقاء می دهد.

این تلویزیون برای پخش و ارتقاء محتوای 720p  نیز هیچ مشکلی ندارد.

محتوای 1080 pرا نیز به خوبی و با کیفیت بالا ارائه می دهد.

برای پخش محتوای 4K نیز هیچ مشکلی ندارد و تصاویر فورکی را با کیفیت بالا نمایش می دهد.

این تلویزیون قابلیت پخش محتوای 8K را ندارد.

سایر ویژگی ها

زمان پاسخگویی : این تلویزیون زمان پاسخگویی خوبی ندارد و متأسفانه در حرکات سریع کمی تاری دیده می شود.

لکنت : این تلویزیون از لحاظ لکنت عملکرد بسیار خوبی دارد.

نرخ تازه سازی متغیر (VRR)  : این تلویزیون از نرخ تازه سازی متغیر پشتیبانی نمی کند .
تأخیر ورودی : این تلویزیون در حالت عادی تأخیر ورودی زیادی دارد اما در حالت بازی تأخیر ورودی بسیار کم است،بنابراین برای انجام بازی حتماً حالت بازی را فعال کنید .


رزولوشن های پشتیبانی شده

تلویزیون سامسونگ CU8000 ازتمام رزولوشن های رایج در فرکانس 60 هرتز پشتیبانی می کند.این تلویزیون  می تواند کروما مناسب 4:4:4 را نمایش دهد که برای وضوح متن هنگام استفاده از این تلویزیون به عنوان مانیتور رایانه شخصی بسیار مهم است.همچنین سایز 85 اینچ آن دارای رفرش ریت 120 هرتز است و می تواند محتوای 4K 120 هرتز را به خوبی نمایش دهد.

سازگاری با PS 5 و Xbox Series X|S


این تلویزیون 2023 سامسونگ به دلیل محدود شدن به رفرش ریت 60 هرتز تنها از PS5 و  Xbox Series X|S تا 60 هرتز پشتیبانی می کند.بنابراین شما نمی توانید بازی های 120 فریم را بر روی آن اجرا کنید.تلویزیون  CU8000از VRR نیز پشتیبانی نمی کند اما دارای تأخیر ورودی کم خودکار است و در صورت نصب کنسول به صورت خودکار تلویزیون را در حالت بازی  قرار می دهد و تأخیر ورودی کم می کند.همچنین سایز 85 اینچ دارای رفرش ریت 120 هرتز است و از VRR نیز پشتیبانی می کند.

تلویزیون سامسونگ CU8000 سازگاری با PS 5 و Xbox Series X|S

مشخصات ورودی های تلویزیون سامسونگ CU8000


پشتیبانی از HDR10 :دارد
پشتیبانی از HDR10+ :دارد
پشتیبانی از Dolby Vision  : ندارد
پشتیبانی از HLG : دارد

پهنای باند کامل HDMI 2.0 : دارد (HDMI 1،2،3)

پشتیبانی از HDMI 2.1 : ندارد
 CEC : دارد
 HDCP 2.2 : دارد (HDMI 1،2،3)

تیونر     : ATSC1.0

USB 3.0 : ندارد

خروجی صدای آنالوگ متغیر : ندارد


پشتیبانی از Wi-Fi : دارد   (2.4 GHz, 5 GHz)

سایز 85 اینچ دارای پورت HDMI 2.1 می باشد.

ورودی های صوتی

ورودی  ARC/eARC  : دارد

پشتیبانی از Dolby Atmos و :  Dolby Digital Plusدارد

Dolby Digital Plus 7.1 : دارد

دریافت سیگنال  LPCM 7.1 از طریق Dolby MAT  : دارد

پشتیبانی از eARC: DTS:X بیش از DTS-HD MA ندارد

پشتیبانی از eARC: DTS-HD Master Audio 7.1 ندارد

Dolby Digital 5.1 : ARC دارد

DTS 5.1 : ARC ندارد

پشتیبانی از Dolby Digital 5.1 : Optical دارد

DTS 5.1 : Optical  ندارد.

سایر ورودی ها

4 پورت HDMI

2 پورت USB
 1خروجی صوتی نوری دیجیتال

خروجی صدای آنالوگ 3.5 میلی متر:  ندارد

خروجی صدای آنالوگ  RCA : ندارد

   کامپونت : ندارد
کامپوزیت : ندارد
1 تیونر (کابل/مورچه)
پورت LAN : دارد

ورودی های تلویزیون سامسونگ CU8000

صدای تلویزیون سامسونگ CU8000

سامسونگ این تلویزیون ارزان قیمت خود را مجهز به سیستم صوتی 2 کاناله کرده است و دارای خروجی صوتی 20 وات است .این نمایشگر صدای قابل قبولی را ارائه می دهد و برای تماشای تلویزیون کافیست.البته سامسونگ از چندین تکنولوژی نیز در این تلویزیون استفاده کرده است که باعث شدند صدا به صورت فراگیر و با کیفیت بالا ارائه شود.

پاسخ فرکانسی محصول

تلویزیون فورکی سامسونگ مدل CU8000 از پاسخ فرکانسی خوبی برخوردار است.صدای تلویزیون در سطوح متوسط بسیار متعادل است و به صورت واضح و شفاف ارائه می شود.اما با افزایش صدا و رسیدن آن به حداکثر تا حدی از کیفیت صدا کاسته می شود،بنابراین سعی کنید که صدای آن را تا حداکثر نرسانید.

سیستم عامل و ویژگی ها هوشمند CU8000

تلویزیون سامسونگ CU8000 دارای سیستم عامل تایزن نسخه 23 است  که برنامه های بسیار خوبی دارد.در این سیستم عامل نیز مانند نسخه های قبلی در صفحه اصل تبلیغاتی وجود دارد که قابل حذف نیستند و باید انها را تحمل کنید.دارای فروشگاه برنامه های سامسونگ است که می توانید به کمک آن به انواعی از سرگرمی ها و برنامه ها دسترسی داشته باشید.دارای دستیار صوتی می باشد و شما می توانید آن را با صدای خود کنترل کنید.دارای قابلیت اتصال به گوشی هوشمند است و شما می توانید به راحتی و بدون سیم گوشی خود را به آن وصل کنید.سامسونگ این تلویزیون را مجهز به قابلیت Google Meetنیز کرده است که به کمک آن می توانید از طریق تلویزیون با عزیزان خود تماس تصویری داشته باشید.این تلویزیون دارای قابلیت Multi View نیز می باشد که صفحه نمایش را به دو قسمت تقسیم می کند و در هر قسمت محتوای متفاوت را نمایش می دهد.همچنین CU8000  دارای Tap View است که به شما امکان می دهد تنها با زدن گوشی خود به گوشه ای از تلویزیون به آن وصل شوید.علاوه بر این تلویزیون دارای قابلیت انتقال صدای تلویزیون به موبایل، اشتراک گذاری صوت  TV Plus ،و  Web Browserاست.

سیستم عامل و ویژگی ها هوشمند CU8000

 

کنترل از راه دور CU8000
 
ریموت کنترل این تلویزیون از نوع SolarCell  است که از طریق پنل خورشید و  USB-Cشارژ می شود و نیازی به باتری یکبار مصرف ندارد.این ریموت کنترل طراحی بسیار ساده و شکی دارد و به راحتی در دست جا می گیرد.این کنترل از راه دور دارای دکمه ای برای  کنترل صوتی می باشد و شما می توانید به کمک آن به راحتی با صدای خود تلویزیون را کنترل کنید.همچنین دارای دکمه های برای پخش سرویس های محبوبی چون سامسونگ تی وی پلاس ،نتفلیکس، پرایم ویدیو و دیزنی است .علاوه بر این بجای دکمه های اعداد در این کنترل از راه دور از دکمه 123 استفاده شده است.در صورت در دسترس نبودن ریموت کنترل نیز شما می توانید با استفاده از دکمه ای که در زیر برند سامسونگ قرار دارد تلویزیون را کنترل کنید.

کنترل از راه دور CU8000


اقلام همراه تلویزیون سامسونگ CU8000


کنترل از راه دور
کابل برق
گیره  برای مدیریت کابل
راهنمای استفاده

 

اقلام همراه تلویزیون سامسونگ CU8000

 

مصرف برق این محصول 58 وات
 حداکثر مصرف برق 147 وات

 

 

نظرات کاربران

0 نظر


عنوان نظر شما (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)


کارشناس امین زاده در واتساپ کارشناس اعتماد در واتساپ کارشناس ملکی در واتساپ ارتباط با ما در تلگرام ارتباط با ما در اینستاگرام ارتباط با ما در توییتر ارتباط با ما در فیسبوک ارتباط با ما در لینکدین تماس با کارشناس امین زاده