بررسی تلویزیون ال جی C3

قیمت و خرید تلویزیون ال جی C3

 

تلویزیون ال جی C3 از جمله محصولات سری C شرکت ال جی با فناوری اولد و جزو بهترین و با کیفیت ترین نمایشگرهای موجود در بازار است. کمپانی ال جی به عنوان اولین شرکت تولید کننده این تکنولوژی هنوز هم پرچم دار  و پیشرو این فناوری در جهان است.

این تلویزیون در سال 2023 به بازار عرضه شده است. در سال های گذشته نمایشگرهای اولد سری C همواره جزو پرفروش ترین های بازار بوده اند. تلویزیون اولد ال جی C3 در سایزهای 55 و 65 و 77 اینچ در بازار ایران موجود است.

 

تلویزیون ال‌جی C3 OLED مدل رده بالا در بین تلویزیون های 2023 ال‌جی است که بالاتر از مدل B3 قرار می گیرد و پایین تر از اولد سری G قرار می گیرد.

 

برخلاف پنل های LCD موجود در تلویزیون های معمولی، تلویزیون اولد C3 هیچ نور پس زمینه ای ندارد، در عوض پیکسل‌های OLED می‌توانند سطح روشنایی خود را به‌صورت جداگانه و مستقل از پیکسل‌های دیگر تغییر دهند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا کنتراست تقریباً عالی را با رنگ مشکی عمیق در اطراف اجسام روشن نشان دهد بدون اینکه هاله ای به دور آن ایجاد کرده باشد.

از نظر روشنایی این محصول در بالاترین سطح قرار دارد، از نظر صدا هم بسیار با کیفیت و قدرتمند است و دارای صدایی با توان 40 وات جزو خوبان این زمینه هم محسوب میشود.

 

تلویزیون ال جی C3

 

توضیحات کلی داده شد، حال وقت آن است که به تفصیل درباره این تلویزیون صحبت کنیم و با نگاهی تیزبینانه تر و ریز تر آن را مورد بررسی قرار دهیم.

 

تصویر  تلویزیون اولد C3

تصویر، نقطه قوت این محصول است، نمایشگری با رنگ های فراوان و زنده و کنتراستی فوق العاده و البته جزئیاتی بسیار ریز و دقیق. در پنل OLED هر پیکسل به صورت مستقل خاموش و روشن می شود و شما در نمایشگر خود، رنگ سیاه بسیار عمیق تری دارید و از تماشای تصاویر واقعی تر و طبیعی تر بی نهایت لذت خواهید برد.

کیفیت تصویر 4k، سرعت رفرش 120 هرتزی، رزولوشن 3840×2160 پیکسل، پنل WOLED و از طرفی پردازنده α9 AI Processor Gen6 مهم‌ترین مشخصات تصویر تلویزیون ال جی C3 بوده که می‌تواند بسیار قابل توجه باشد. همچنین این تلویزیون از سیستم Dolby Vision نیز پشتیبانی می‌کند. دالبی ویژن باعث می‌شود تا کیفیت رنگ و همین طور جزئیات کاراکترها در هنگام تغییر صحنه با وضوح قابل مشاهده نباشد. به طور کلی با وجود این ویژگی‌ها شما بهترین کیفیت تصویر ممکن را تجربه می‌کنید. 

این نمایشگر پر طرفدار از شرکت ال جی فناوری های Dolby Vision IQ و HDR10+ که جزو پیشرفته ترین فناوری های روز هستند را هم پشتیبانی میکند که کمک شایانی به بهبود کیفیت تصاویر فیلم و سریال و مسابقات ورزشی میکند.

تلویزیون ال جی C3 دارای طیف رنگی شگفت انگیزی است. مانند اکثر تلویزیون‌های این محدوده بازار، مدل C3 تقریباً فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد که محتوای فعلی HDR از آن استفاده می‌کند، با این حال هنگام نمایش تصاویر بسیار روشن، دقت رنگ آن پایین است.

 این تلویزیون همچنین Rec یعنی فضای رنگی 2020 که توسط برخی محتوا استفاده می‌شود، را به خوبی پوشش می‌دهد. اما با این حال نمی‌تواند طیف کامل رنگ سبز یا فیروزه‌ای را نمایش دهد. به طور کلی، این تلویزیون برای بینندگانی که واقعاً به دقت رنگ HDR علاقه دارند، بهترین تلویزیون نیست، اما در غیر این صورت، عالی خواهد بود.

سیستم صوتی تلویزیون ال جی C3

این تلویزیون از نظر صوتی هم بسیار با کیفیت است و بلندگوهای آن در قسمت پایین قرار گرفته است. کیفیت صدای این بلندگو ها نسبتا عالی است.

این تلویزیون ال جی از فناوری Dolby Atmos که یک تکنولوژی صوتی فراگیر است و صدا را از تمام جهات منتشر میکند، بهره میبرد. این مسئله باعث تجربه ای بسیار بهتر و واقعی تر در هنگام تماشای تلویزیون میشود.

بلندگوهای این نمایشگر دارای پاسخ فرکانس مناسبی است و یک پسوند فرکانس پایین خوب دارند و باس زیادی را تولید نمیکنند. تلویزیون ال جی C3 پروفایل صدایی متعادلی دارد و گفتگوی واضحی را منجر میشود. در کل میتوان گفت سیستم صوتی تلویزیون ال جی C3 یک سیستم صوتی متوسط است. این سیستم صوتی برای تماشای تلویزیون در اتاق‌های نسبتا کوچک مناسب است و شاید در مکان های بزرگ آن بازدهی را نداشته باشد.

 

تلویزیون اولد ال جی C3

 

 

مشخصات ظاهری و طراحی تلویزیون ال جی C3 

این تلویزیون دارای طراحی مشابه تلویزیون ال جی C2 است و حاشیه‌های نقره‌ای بسیار نازک 2 میلیمتری دارد که اگر بسیار نزدیک به صفحه نباشید به سختی آن ها را خواهید دید و متوجه حضورشان می شوید. به طور کلی این تلویزیون از لحاظ طراحی بسیار شیک و مدرن است.

بدنه ی تلویزیون ال جی C3 ضخامتی به اندازه 55 میلی متر دارد و جزو نمایشگرهای نازک محسوب میشود.

همچنین این تلویزیون در طراحی پایه آن نیز خلاقیت زیادی به خرج داده و پایه ی قابل تنظیم دارد و هم چنین میتوانید در هر مکانی که دوست داشتید آن را قرار دهید.

 

آفرهای هوشمند تلویزیون ال جی C3 

تلویزیون C3 به سیستم عامل webOS 2.2  ال جی مجهز می‌باشد و از قابلیت‌های نصب برنامه، پخش آهنگ با بلوتوث، اتصال به گوشی موبایل و همچنین پشتیبانی از اینترنت اشیاء و ضبط برنامه پشتیبانی می‌کند. از همه جالب تر ،این تلویزیون دارای دستیار صوتی، ریموت کنترل هوشمند و مرورگر وب نیز می‌باشد و از طریق داشبورد هوشمند این تلویزیون می‌توانید دستگاه‌ها، لوازم خانگی هوشمند خود را کنترل و مدیریت نمایید.

 

ریموت کنترل تلویزیون ال جی C3 

این تلویزیون از همان کنترل جادویی تلویزیون ال‌جی C1 و C2 استفاده می‌کند. اگر ترجیح می‌دهید به جای استفاده از دکمه‌ها، منوها را به این روش هدایت کنید، می‌توانید از آن به عنوان اشاره‌گر استفاده کنید. همچنین میکروفون‌هایی روی تلویزیون وجود دارد که امکان کنترل صدای هندزفری را فراهم می‌کند. کنترل صدا در تلویزیون ال جی C3 به خوبی C2 نیست. شما نمی‌توانید از آن بخواهید که نور پس زمینه را تغییر دهد، ورودی‌ها را تغییر دهد یا سؤالات اساسی مانند آب و هوا در منطقه فعلی را بپرسید. اما می‌توانید درخواست باز کردن برنامه‌ها و جستجو در داخل برنامه‌ها را داشته باشید.

نظرات کاربران

0 نظر


عنوان نظر شما (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)


کارشناس امین زاده در واتساپ کارشناس اعتماد در واتساپ کارشناس ملکی در واتساپ ارتباط با ما در تلگرام ارتباط با ما در اینستاگرام ارتباط با ما در توییتر ارتباط با ما در فیسبوک ارتباط با ما در لینکدین تماس با کارشناس امین زاده