بررسی تخصصی تلویزیون ال جی C3

در اینجا به بررسی تلویزیون ال جی C3 خواهیم پرداخت که شاهکاری به تمام معنا از برند محبوب ال جی است.تلویزیون ال جی C3 محصول 2023 می باشد و در بین کاربران بسیار محبوب است.این نمایشگر که جایبگزین ال جی C2 محصول 2022 شده است ،از هر نظر عملکرد فوق العاده ای دارد و برای تماشای هرگونه محتوای بینظیر است.این تلویزیون از لحاظ صوتی هم بسیار عالی است و صدای قابل قبولی را لارائه می دهد.همچنین یکی از بهترین ها برای گیمینگ است و با جدیدترین کنسول ها سازگار است.علاوه بر این کاملاً هوشمند است و برای دسترسی به محتوای اینترنتی هم مشکلی نخواهید داشت.حالا در ادامه با ما همراه باشید تا شما را کاملاً با این محصول شگفت انگیز ال جی اشنا کنیم.


نقاط قوت محصول

کنتراست بی نهایت
عملکرد بازتاب فوق العاده
زاویه دید بسیار گسترده
اوج روشنایی عالی در HDR و SDR  

نقاط ضعف
×

طراحی تلویزیون ال جی C3

تلویزیون ال جی C3 بسیار شیک و مدرن طراحی شده است و خیلی مخاطب پسند است.این تلویزیون از نیمه به بالا خیلی باریک است.اما نیمه پایین آن که پورت انها در انجا قرار دارند حدود 4.5 سانتی متر ضخامت دارد.صفحه نمایش تخت این تلویزیون را حاشیه های بسیار نازک احاطه کرده است که تقریبا 0.6 سانتی متر هستند و خیلی کم به چشم می آیند.پایه این تلویزیون هم مانند مدل های قبلی از نوع پایه وسط است و به خوبی از تلویزیون پشتیبانی می کند.این پایه تلویزیون را حدود 6.8 سانتی از میز جدا می کند و شما می توانید به راحتی نوار صوتی را زیر تلویزیون قرار دهید بدون انکه جلوی صفحه نمایش را بگیرد.ورودی ها تلویزیون ال جی C3 در پشت قرار دارند و همه انها در سمت راست و رو به کناره هستند،بنابراین می توانید به راحتی به انها دسترسی داشته باشید.برای مدیریت کابل ها هم چند تا گیره وجود دارند که می توانید با عبور کابل ها از انها تا حدی از بهم ریختگی کابل ها جلوگیری کنید.این تلویزیون دارای قابلیت نصب بر روی دیوار است و شما می توانید به راحتی آن را بر روی دیوار هم نصب کنید.
 

طراحی بینظیر تلویزیون ال جی c3

کیفیت تصویر تلویزیون ال جی C3

این تلویزیون اولد الجی 2023 از کیفیت تصویر بسیار خیره کننده ای برخوردار است و تمام تصاویر را با کیفیت فوق العاده ای نمایش می دهد. ال جی در این تلویزیون از پنل پیشرفته  OLED evo  استفاده کرده است و این سبب شده که این مدل دارای روشنایی خیره کننده ای باشد. پس با وجود کنتراست بی نهایت و حداکثر روشنایی شما می توانید هم در اتاقی روشن و هم در اتاقی تاریک از تماشای تلویزیون نهایت لذت را ببرید.تلویزیون ال جی C3 مجهز به پردازنده  قدرتمند α9 AI Processor 4K Gen6 است که به صورت کاملاً هوشمند و با استفاده از الگوریتم های پیشرفته تمام داده ها را تجزیه و تحلیل می کند و با صدای و تصویری شگفت انگیز ارائه می دهد.همچنین این پردازنده حتی تصاویری را که وضوحی کمتر از فورکی دارند را ارتقاء داده و در حد فورکی به نمایش می گذارد.بنابراین شما حتی اگر ویدیوی ضبط شده غیر فورکی را بر روی این نمایشگر پخش کنید می توانید آن را در حد فورکی مشاهده کنید.این تلویزیون دارای نرخ تازه سازی 120 هرتز است و تمام محتوا را به صورت واضح و شفاف نمایش می دهد.این تلویزیون از فرمت های  Dolby Vision ،HDR10 و HLG هم پشتیبانی می کند که پیشرفته ترین فرمت های HDR هستند و تصاویر با HDR فوق العاده ای نمایش داده می شوند.عملکرد HDR این تلویزیون نسبت C2 تا حدی بهتر است.عملکرد HDR در حالت بازی هم بسیار عالی است و یک تجربه بازی HDR عالی را برایتان رقم خواهد زد.تلویزیون ال جی C3 دارای حداکثر روشنایی در  SDR هم می باشد و عملکرد SDR آن هم بسیار عالی است.

LG C3 OLED دارای حداکثر روشنایی بسیار خوبی در SDR است. روشنایی آن کمی بیشتر از ال‌جی C2 OLED است، مخصوصاً زمانی که عناصر روشن بیشتر یا تمام صفحه را اشغال می‌کنند. محدودکننده روشنایی خودکار آن (ABL) کمی تهاجمی کمتر از C2 است، اما همچنان صحنه های روشن بزرگ را در مقایسه با هایلایت های کوچکتر به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

HDR خیره کندده تلویزیون ال جی C3
عملکرد کنتراست

ال جی در این مدل بالارده خود بجای نور پس زمینه از پیکسل های خود نور استفاده کرده است.این پیکسل می توانند هرکدام به صورت جداگانه خاموش روشن شوند و این باعث شده که این تلویزیون کنتراست فوق العاده ای داشته باشد.به لطف این پیکسل ها این نمایشگر تصاویر را با کنتراست بی نهایت ارائه می دهد و رنگ مشکی بسیار دقیق و عمیق ارائه می شود.عملکرد کنتراست این تلویزیون در حالت بازی هم به همان شکل است و صحنه های مشکی بسیار کامل و دقیق نمایش داده می شوند.

تلویزیون ال جی C3 با کنتراست بی نهایت

حجم رنگ و طیف رنگی تلویزیون ال جی C3

این نمایشگر از طیف رنگی بسیار گسترده ای برخوردار است و رنگ های شگفت انگیزی را تولید می کند.این تلویزیون تقریباً فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد که اکثر محتوای فعلی HDR از آن استفاده می‌کنند.عملکرد رنگی این مدل 2023 ال جی در کل عالی است.البته ممکن است با زیر ذربین بردن این تلویزیون تا حدی مشکلات رنگی وجود داشته باشد اما مسلماً اینقدر نیست که به توان در حالت عادی و تماشای تلویزیون متوجه آن شوید.حجم رنگی این تلویزیون هم  مانند  مدل  C2 سال قبل عالی است.مدل C3 حتی کمی بیشتر سفید می شود اما باز هم کمی در ارائه رنگ سفید خالص مشکل دارد.این تلویزیون در ارائه رنگ های تیره هم فوق العاده است و انها را با کیفیت بالا نمایش می دهد.بنابراین شما می توانید از دیدن هرگونه رنگی بر روی این تلویزیون لذت ببرید.
 

حجم رنگ و طیف رنگی تلویزیون ال جی C3

عملکرد یکنواختی مشکی و یکنواختی خاکستری  اولد C3

تلویزیون تلویزیون C3 از لحاظ یکنواختی خاکستری هم فوق العاده است.البته ممکن است در صحنه های خیلی تاریک نوار های عمودی کم رنگ صورتی وجود داشته باشد.البته انها هم در حالت عادی قابل مشاهده نیستند،بنابراین متوجه انها نخواهید شد.


و اما یکنواختی مشکی تلویزیون که واقعاً حرفی واس گفتن باقی نگذاشته است چرا که فوق العاده است.همانگونه که در ابتدا نیز به آن شاره کردیم این تلویزیون دارای پیکسل های خود نوری است که هرکدام به صورت مستقل می توانند خاموش روشن شوند و این باعث شده که صحنه های مشکی به صورت کامل و بدون هرگونه شکوفایی  و هاله ارائه شوند.

عملکرد یکنواختی مشکی و یکنواختی خاکستری  اولد C3
زاویه دید و عملکرد بازتاب تلویزیون ال جی C3

این تلویزیون اولد ال جی هم مانند سایر اولد ها از زاویه دید بسیار گسترده ای برخوردار است دیدن آن از هر زاویه ای لذت بخش است.البته با زیر ذربین بردن این تلویزیون با خارج شدن از مرکز تا حدی دقت رنگ کم می شود اما این چیزی نیست که در حالت عادی متوجه آن شوید.بنابراین اگر تلویزیون ال جی C3 را برای نشیمنی با مبلمان گسترده می خواهید بدون شک گزینه خوبی است و همه می توانید از هر طرف از تماشای آن لذت ببرید.

تلویزیون اولد ال جی C3 از لحاظ بازتاب هم فوق العاده است و می تواند با نور های شدید هم مقابله کند.پس تماشای این تلویزیون حتی در اتاق های روشن هم لذت بخش است و شما را آزار نخواهد داد.

زاویه دید و عملکرد بازتاب تلویزیون ال جی C3


زمان پاسخگویی ال جی OLED C3

تلویزیون ال جی C3 از زملن پاسخگویی بسیار سریعی برخوردار است و تقریبا زمان پاسخگویی آن فوری است.تاری کمی در پشت صحنه های سریع وجود دارد اما انقدر نیست که به چشم بیاید،بنابراین هرگز شما را ازار نخواهد داد.


نرخ تازه سازی متغیر و تأخیر ورودی

این تلویزیون از نرخ تازه سازی متغیر (VRR) پشتیبانی می کند و این تضمین آن است که می توانید بازی ها را بدون پارگی و لکنت انجام دهید.همچنین این تلویزیون از FreeSync  هم پشتیبانی می کند و دارای گواهی  سازگاری G-SYNC می باشد و اینها هم یک تجربه بازی بدون پارگی و شگفت انگیز را به شما خواهد داد.علاوه بر این ال جی C3 از جبران فریم پایین (LFC) پشتیبانی می کند،بنابراین حتی اگر بازی از نرخ تازه سازی پایین برخوردار باشد با کیفیت بالا اجرا خواهد شد.تأخیر ورودی  هم بسیار کم است و شما می توانید با کمترین تآخیر از انجام بازی های دلخواه خود لذت ببرید.البته تأخیر ورودی در حالت بازی خیلی کم است و در حالت غیر بازی بیشتر می شود.

سازگاری تلویزیون اولد C3 با کنسول های بازی

این تلویزیون کاملاً از PS5  پشتیبانی می کند و برای اجرای آن هیچ مشکلی ندارد.یعنی بدون هیچ مشکلی 1440p @ 120Hz و4K @ 120Hz را اجرا می کند.همچنین با HDMI Forum VRR سازگار است،بنابراین شما می توانید با نصب کنسول PS5   به تلویزیون یک تجربه شگفت انگیز از انجام بازی داشته باشید.

سازگاری تلویزیون اولد C3 با کنسول های بازی

علاوه بر این ال جی C3  با هر چیزی که Xbox Series X|S ارائه می دهد، از جمله 1440p @ 120Hz، 4k @ 120Hz، HDMI Forum VRR و FreeSync سازگار است و برای اجرای آن هیچ مشکلی ندارد.پس حتی اگر یک گیمر حرفه ای باشید با این تلویزیون هیچ کم و کسری نخواهید داشت.
این تلویزیون ال جی 2023 دارای 4 پورت HDMI است که هر چهار تا از HDMI 2.1 پشتیبانی می کنند،بنابراین شما می توانید همزمان دو کنسول و هر دستگاه دیگری را به تلویزیون وصل کنید.

 

تلویزیون ال جی C3 سازگار با پیشرفته ترین کنسول ها


مشخصات ورودی های تلویزیون ال جی C3

HDR10 : دارد
HDR10+ : ندارد
Dolby Vision : دارد
HLG : دارد
پهنای باند کامل HDMI 2.0 : دارد (HDMI 1,2,3,4)

پشتیبانی از HDMI 2.1 : دارد (HDMI 1,2,3,4)

CEC : دارد
پشتیسبانی از HDCP 2.2 : دارد (HDMI 1,2,3,4)

تیونر ATSC :دارد نسخه 1.0
USB 3.0 : ندارد
خروجی صدای آنالوگ متغیر : ندارد

پشتیبانی از وای فای : دارد (2.4 GHz, 5 GHz)

ورودی های صوتی

پشتیبانی از eARC : دارد

دریافت سیگنال eARC: Dolby Atmos بیش از Dolby Digital Plus : دارد
دریافت سیگنال eARC: Dolby Digital Plus 7.1: دارد
دریافت سیگنال eARC: LPCM 7.1 از طریق Dolby MAT : دارد
دریافت سیگنال eARC: Dolby TrueHD 7.1 : دارد
دریافت سیگنال eARC: DTS:X بیش از DTS-HD MA : دارد
دریافت سیگنال eARC: DTS-HD Master Audio 7.1 : دارد
پشتیبانی از eARC: کانال های LPCM (Bitstream) : دارد
پشتیبانی از ARC: Dolby Digital 5.1 : دارد
پشتیبانی از ARC: DTS 5.1 : دارد
پشتیبانی از نوری: Dolby Digital 5.1دارد
پشتیبانی از نوری: DTS 5.1دارد

سایر ورودی ها
4 پورت HDMI
3 پورت USB
1 خروجی صوتی نوری دیجیتال
خروجی صدای آنالوگ 3.5 میلی متر :ندارد
خروجی صدای آنالوگ RCA : ندارد
Component : ندارد
Composite : ندارد
1 تیونر (کابل/مورچه)
DisplayPort :  ندارد
IR In :ندارد

 

ورودی های تلویزیون ال جی C3

صدای تلویزیون ال جی C3

تلویزیون هوشمند ال جی C3 دارای خروجی صوتی 40 وات است که از طریق سیستم 2.2 کاناله به صورت فراگیر ارائه می شود.با چنین سیستم صوتی که این تلویزیون دارد شما نیازی به سیستم صوتی جداگانه نخواهید داشت پاسخگویی نیاز شما خواهد بود.این نمایشگر از فرمت صوتی Dolby Atmos پشتیبانی می کند و این سبب شده صدا به صورت فراگیر و همه جانبه ارائه شود.ال جی در این OLED از تکنولوژی AI Sound Pro هم استفاده کرده است که باعث شده صدا مناسب با تصویر در حال پخش ارائه شود.همچنین این تلویزیون دارای قابلیت های Bluetooth Surround Ready و LG Sound Sync است که به کمک آنها می توانید به راحتی و بدون سیم سیستم صوتی های سازگار را به تلویزیون وصل کنید و صدای آن را چند برابر کنید.

ال جی C3 از پاسخ فرکانسی بسیار مناسبی برخوردار است و صدا را بسیار واضح و شفاف ارائه می دهد.البته در حداکثر حجم صدا ممکن است که صدا کیفیت خود را از دست دهد اما در حالت متوسط گفتگوها واض گویا هستند.عملکرد اعوجاج  این تلویزیون هم مناسب است.بلندگوهای این تلویزیون می توانند به خوبی اعوجاج را کنترل کند و صدای بدون لرزش را ارائه دهند.


قابلیت های هوشمند تلویزیون ال جی C3

این تلویزیون دارای سیستم عامل webOS نسخه 23 است که خیلی سریع و اسان است.ظاهراً از پروفایل های کاربر پشتیبانی می کند و شما می توانید صفحه اصلی را برای کاربران مختلف سفارشی کنید.در این سیستم عامل هم شاهده تبلیغات هستیم و متاأسفانه همه انها قابل حذف نیستند.اما ظاهرا می توانید در منوی تنظیمات صفحخه اصلی  دو تنظیمات وجود دارد، یعنی تنظیمات «تبلیغ خانه» و «توصیه محتوا» که تبلیغات بنر برتر و محتوای پیشنهادی را از صفحه اصل پاک می کند.اما برای حذف تبلیغات در صفحه برنامه ها هیچ راهی وجود ندارد.

این تلویزیون دارای دستیار صوتی می باشد و شما می توانید با صدای خود آن را کنترل کنید.این نمایشگر قابلیت اتصال به گوشی هوشمند را دارا می باشد و شما می توانید بدون سیم هم گوشی اندروید و هم گوشی IOS خود را به تلویزیون وصل کنید.تلویزیون ال جی C3 دارای قابلیت Sports Alert است که به کمک آن می توانید به اسانی مسابقات ورزشی تیم های مورد علاقه خود را دنبال کنید.علاوه بر این محصول نامبرده دارای چندین قابلیت هوشمند دیگر است.
 

تلویزیون ال جی C3 مجهز به سیستم عامل webOS


ریموت کنترل جادویی تلویزیون ال جی C3

تلویزیون ال جی 2023 مدل C3 دارای کنترل جادویی است و تقریباً مانند کنترل جادویی سال قبل مدل C2 است.این ریموت جادویی دارای میکروفون داخلی برای کنترل صوتی می باشد و شما می توانید با صدای خود برنامه ها و بعضی دیگر از تغییرات را با صدای خود انجام دهید.البته با کنترل از راه دور C2 می شد با صدای خود نور پس زمینه ، ورودی ها را تغییر داد و حتی سؤالات آب و هوار پرسید اما ریموت C3 این قابلیت ها را ندارد.این ریموت جادویی ال جی مانند سای مدل ها دارای دکمه های میانبری برای دسترسی سریع به بعضی از محتوای محبوب است.همچنین در صورت در دسترس نبودن کنترل از راه دور شما می توانید با استفاده از دکمه ای که در وسط و زیر تلویزیون قرار دارد کانال ها و صدا را تغییر دهید و تلویزیون را خاموش روشن کنید.

ریموت کنترل جادویی تلویزیون ال جی C3

اقلام همراه  اولد C3

کنترل از راه دور جادویی  

گیره های مدیریت کابل
راهنما کاربر
دو باتری 2x AA

بلستر IR (با برچسب های نصب)

اقلام همراه  اولد C3

نظرات کاربران

0 نظر


عنوان نظر شما (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)


کارشناس امین زاده در واتساپ کارشناس اعتماد در واتساپ کارشناس ملکی در واتساپ ارتباط با ما در تلگرام ارتباط با ما در اینستاگرام ارتباط با ما در توییتر ارتباط با ما در فیسبوک ارتباط با ما در لینکدین تماس با کارشناس امین زاده